Jak co roku również tego lata, w obu Klubach Kaliskiej Spółdzielni Mieszkaniowej L-W odbyły się półkolonie dla dzieci spędzających lato w mieście. Nasze półkolonie staramy się realizować w myśl zasady:

POWIEDZ MI – A ZAPOMNĘ,
POKAŻ – ZAPAMIĘTAM,
POZWÓL WZIĄĆ UDZIAŁ
A WZBUDZISZ WE MNIE PRAGNIENIE WIEDZY”  

W trakcie trwania półkolonii zrealizowano bardzo bogaty program, który dzieciom zapewnił nie tylko rekreację i rozrywkę ale także zawierał wiele elementów edukacyjno – wychowawczych wspierajacych rozwój emocjonalny i fizyczny naszych wspaniałych podopiecznych.W każdym turnusie półkolonii dzieci miały okazję pójść do kina, wziąć udział w zajeciach karate kyokushin, spróbowac swoich sił na sciance wsponaczkowej. Była wycieczka do Muzeum Przemysłu w Opatówku – a tam warsztaty drukowania na tkaninie iraz warsztaty tkackie, przy okazji pobytu w tej miejscowosci odwiedziliśmy Gminny Osrodek Kultury dzieki uprzemości dyrektora tej placówki p. Pawła Figla. Odwiedziliśmy też Dworek Marii Dąbrowskiej w Russowie łacząc tą wizytę z twórczością pisarki, a przy okazji z historią jednego z naszych osiedli – Kalińca. Dzieci miały również przyjemność obejrzeć spektakl teatralny w wykonaniu Teatru Blaszany Bębenek oraz obejrzeć film w kinie sferycznym 360.

Wielkim zainteresowaniem cieszyły się warsztaty historyczne Calisiada 2025 – zrealizowane przez Bractwo Rycerskie z Sieradza i Piotrkowa Trybunalskiego. Nie mniej atrakcyjne okazały się warsztaty umiejętności społecznych i emocjonalnych oraz zajęcia przeprowadzone przez szkołę języków obcych.

Nie byłoby również naszych półkolonii bez zajęć profilaktycznych z zakresu bezpieczeństwa prowadzonych przez przedstawicielki Policji oraz Straży Miejskiej w Kaliszu – za co serdecznie dziekujemy – gdyż takich zajęć nigdy za wiele.

Zakończeniem każdego turnusu była wycieczka – i tak odwiedziliśmy ELFLAD w Nekli – piękny ekologczny park rozrywki, MIKROSKALĘ w Koninie – park Makiet, Strefę Wyobraźni i Aktywności SOWA, EKSPERYMENTARIUM w Łodzi i HISTORYLAND w Poznaniu.   
Łącząc zabawę z edukacją wyposażyliśmy półkolonie w dodatkowe programy edukacyjne :

  1. Warsztaty umiejętności społecznych dla dzieci pomagają rozwijać kluczowe kompetencje interpersonalne, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania w społeczeństwie.Uczą one dzieci, jak nawiązywać i podtrzymywać relacje, radzić sobie z emocjami, komunikować się w efektywny sposób i rozwiązywać konflikty. Następuje poprawa samooceny i pewności siebie: Dzieci uczą się akceptować siebie i swoje emocje, co przekłada się na większą wiarę we własne możliwości. Rozwój umiejętności komunikacyjnych: Uczestnicy warsztatów uczą się aktywnego słuchania, wyrażania swoich myśli i uczuć w sposób zrozumiały dla innych, a także odczytywania sygnałów niewerbalnych.

Nauka radzenia sobie z emocjami: Dzieci dowiadują się, jak rozpoznawać, nazywać i regulować swoje emocje, co pozwala im lepiej radzić sobie w trudnych sytuacjach.Poprawa relacji z rówieśnikami i pomoc w nawiązywaniu i utrzymywaniu zdrowych relacji z innymi dziećmi, uczy empatii i rozwiązywania konfliktów. Wzrost asertywności: Dzieci uczą się odmawiania, wyrażania własnego zdania i bronienia swoich granic w sposób, który nie rani innych. Lepsze funkcjonowanie w grupie:Uczestnicy warsztatów uczą się efektywnie współpracować, komunikować się i rozwiązywać problemy w zespole. Przygotowanie do przyszłego życia: Umiejętności nabyte w trakcie warsztatów są przydatne nie tylko w szkole, ale także w dorosłym życiu, w pracy i w relacjach interpersonalnych.

  1. Edukacja przez ruch wspiera prawidłowy rozwój dziecka zapewniając wszechstronną zintegrowaną stymulacje. Dotyczy wszechstronnego wspomagania rozwoju dzieci, usprawniania poszczególnych funkcji organizmu dziecka w celu jak najlepszego przygotowania go do podjęcia nauki w szkole. Wspiera rozwój pamięci długotrwałej. Usprawnia i koryguje społeczne funkcje dziecka, wspomaga rozwój jego zdolności i zainteresowań. Zapewnia każdemu dziecku osiągnięcie sukcesu, poczucie akceptacji i przynależności do wspólnoty rówieśniczej.
  2. Gry i zabawy  „Ze starego podwórka”. Bezpośrednią zaletą tych zabaw jest:
    - aktywność ruchowa dzieci na świeżym powietrzu,
    - nauka poprzez wspólną zabawę,
    - integracja grupy,
    - przeciwdziałanie osiedlowej nudzie, a tym samym przestępczości wśród młodzieży.
    - zapobieganie otyłości wśród dzieci,
    - angażowanie do wspólnych zabaw,
    - wpływanie na kreatywność dzieci – każda gra może być wykorzystywana na wiele sposobów w zależności od pomysłowości dzieci i dorosłych,
    - nauka zachowań proekologicznych - do gier można wykorzystywać np. butelki plastikowe wypełnione piaskiem lub wodą (jako kręgle), kapsle do toru wyścigowego, nakrętki po opakowaniach jako rzutki, do gry w klasy.
    - żywe kolory i atrakcyjne kształty stanowią ozdobę każdej przestrzeni osiedlowej a przede wszystkim silnie oddziaływają na wyobraźnię dzieci i stymulują do aktywności ruchowej poprzez zabawę.

Zawsze warto spędzać czas z nami :))) Zapraszamy na każde kolejne półkolonie do naszych placówek :))))

 

                                                                            

                                                                          

 

trwa inicjalizacja, prosze czekac...